Recensie Musical.nl: Musical 2.0 is een must-have!

Vorige week donderdag 24 oktober werd het boek Musical 2.0 gepresenteerd in Ron Gastrobar te Amsterdam. Onder aanwezigheid van onder andere William Spaaij, Tommie Christiaan, Carolina Dijkhuizen en Fred Boot kreeg Albert Verlinde het allereerste exemplaar uit handen van auteur Dennis Piek.

“Mooi vormgegeven, mooie foto’s. Daarmee scoort Dennis Piek bij het doorbladeren van Musical 2.0 meteen punten”, aldus Erik Jonk in de Sp!ts. Niet veel later in hetzelfde artikel schrijft Jonk: “In Musical 2.0 krijg je een leuke blik in het musicalleven van de relatief jonge garde. Zo nemen Tommie Christiaan, William Spaaij en Anouk Maas geen blad voor de mond. De leukste rake quote komt van Kim-Lian van der Meij: „Je hebt veel hysterische types rondlopen in de musicalwereld. Die kunnen zich bijvoorbeeld heel erg druk maken om hun stem. Rochel gewoon even en maak je niet druk zeg.”

Ook Frank Waals, die voor BIG Entertainment schrijft, is louter positief over het nieuwste musicalboek: “Het is de auteur gelukt zowel een mooi inhoudelijk werk met grote namen samen te stellen, als een gelikt koffietafelboek te presenteren met daarin mooie foto’s en een rustige vormgeving, waardoor het lekker leest en je gemakkelijk besluit te blijven doorbladeren.”

Theaterproducent Albert Verlinde liet ook al tegenover de camera’s van Showbizznewz weten het boek iedereen aan te raden: “In het boek Musical 2.0 staat alles wat je over musical wilt weten. Door de ogen van de makers, de spelers en de producenten. Je krijgt een heel goed beeld waar het Nederlandse musicalgenre nu staat en dat is heel knap gedaan.”

Aangezien auteur Dennis Piek tevens recensies en columns schrijft hier op Musical.nl kunnen wij natuurlijk niet geheel objectief blijven, maar één ding durven wij best te beweren: Musical 2.0 is een absolute must-have voor iedere musicalliefhebber. Het is een pakkend geschreven boek met mooie persoonlijke verhalen gegoten in een moderne krachtige vormgeving.

BEKIJK OOK HET FOTOVERSLAG OP MUSICALNIEUWS.NL