musical

Reviews van Martijn van Vuuren

Geplaatst op 17. jan. 2012

rating 3.0 / 10

?tja......?
Dat is lang geleden dat ik het zo moelijk vond om een recensie te schrijven over een musical. Wat vond ik er nou eigenlijk van? Ik moet meteen toegeven dat het nog wel een tryout was, maar wel de een na laatste, dus dan mag je al wel iets verwachten.

Het stuk heeft alles in huis om een perfecte voorstelling te zijn, maar het was het nog niet helemaal. Het verhaal is mooi, de cast is geweldig, de muziek is prachtig maar toch....
Het mist iets. Ondanks dat paul eenens een fantastisch regiseur is, heb ik het vermoeden datk het hier te verwijten is aan hem.
Anders kan ik het ook niet echt verklaren. Het verhaal sprakme erg aan maar ondanks dat betrapte ik mezelf erop dat ik in de tweede helft niet meer bij het stuk was. Ik zat aan mijn werk te denken en wat er op het podium gebeurde ontging mij helemaal. Dat vond ik een slecht teken. misschien miste het wat vaart en was het allemaal nog wat matjes. De spelers leken nog niet alles te geven. Het geluid en de muziek wat was zacht en matjes. Misschen was de focus in het stuk nog niet helemaal helder. Er zijn veel zangstukken waarin veel door elkaar gezongen wordt, en dan is niet helemaal duidelijk waar de focus moet liggen. Dat zijn keuzes van de regie. Het stuk verdiend wel een top voorstelling en de cast al helemaal. Simone kan deze rol echt spelen, freek is helemaal op zijn plek en kan echt laten horen en zien wat hij kan, meer dan ooit! Willem en Rene zijn zoals altijd eigenlijk sterk! En de twee jongelingen doen het ook prima. Het kwam alleen nog niet helemaal binnen, en dat is zonde, want dat zou het wel moeten doen. Wel hoop ik dat hier een cd van komt, want de muziek is werkelijk mooi. Maar met een beetje schaven, keuzes maken, beter geluid, en nog overtuigender spel en zang kan het een topshow worden! Ik hoop het!
Deel:

Lees eerst de recensies en alles over jouw favoriete musical voordat je één van de Nederlandse musicals bezoekt!